Makine mühendisliğinin farklı alanlarında bilim ve teknoloji üretimine katkıda bulunmak, çağın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatılmış, problem çözme ve analitik düşünme yeteneğine sahip, iş dünyasında, sanayide ve kamuda bütünleşik ve uygulamalı süreç yönetimi odaklı teknik ya da idari pozisyonlara yönelik üstün nitelikli mühendisler yetiştirmek ve sanayi ile işbirliği içerisinde yürütülen mühendislik faaliyetleriyle ülkemizin teknolojik gelişimine destek olmaktır.
Makine Mühendisliği bölümü olarak, teknolojik yenilikleri takip
eden, öncü araştırmalar ve eğitim programlarıyla uluslararası alanda saygın bir
konuma ulaşmayı hedefleyen, mükemmeliyetçi bir vizyonla donanmış bir eğitim ve
araştırma merkezi olmak
Mesleğinde deneyimli mezunlara sahip
olmayı, katma değeri yüksek olan başarılı çalışmalara imza atmayı ve
uluslararası projelerde söz sahibi olmayı hedefleyen bölümümüz aşağıdaki temel
değerleri kendisine amaç edinmiştir.
Bölümümüzü tercih
edenlerin sayısını arttırmak, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan bir bölüm
düzeyini yakalamak ve akredite olmak.
Eğitim-Öğretim
kalitesini yükseltmekle birlikte yurtiçi ve yurtdışı proje desteklerinden azami
derecede yararlanmak.
Bölümümüz bünyesindeki
Anabilim Dallarında nitelikli öğretim üyesi sayısını arttırmak.
Üniversite-Sanayi
işbirliği çerçevesinde bölgede faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla
işbirliği yapmayı teşvik etmek.
Bölümdeki akademik
personelin ulusal ve uluslararası üniversiteler ile iletişimini teşvik etmek,
başarılı çalışmalar yürüten personeli desteklemek.
Öğrencilerimizin
bölümümüze daha iyi motive olmalarını sağlamakla birlikte kendilerine geleceğin
mühendisleri olmaları bilincini kazandırmak.
Meslek etiği
ilkelerine bağlı olan ve ekip çalışması becerisini kazanmış olan öğrenciler
yetiştirmek.
Uluslararası düzeyde
bilimsel gelişmeleri takip etme ve bu gelişmelere katkı yapma yetkinliğini
sağlayan öğrenciler yetiştirmek.
Toplumsal sorunlara
karşı duyarlı olan ve bu sorunların çözümüne yönelik çalışmalar yapmayı amaç
edinen mühendisler yetiştirmek.
Dış yönlendirmelerden
bağımsız, çıkar çatışmalarına izin vermeden, nesnel veya deneysel veriler
doğrultusunda kararlar alan; görevlerini etik değerler, bilimsel öğütler ve
yasalar ışığında sorumluluk bilinciyle yerine getiren mühendisler yetiştirmek.
Davranışlarında idari
ve akademik personel ayırımı yapmadan, unvan, konum ve çalışılan birimden
bağımsız olarak, birlikte hareket eden ve mütevazı bir yaklaşımla mücadeleci
tutum sergileyen mühendisler yetiştirmek.
Sorumlulukların yerine
getirilmesinde ve karşılaşılan sorunların çözümünde; bilgi, yetenek ve yetki
sınırlarının farkında olarak özgürce tartışabilen, cesur ve kararlılıkla
davranıp gerektiğinde özeleştiri yapan mühendisler yetiştirmek.